Τετάρτη 30 Αυγούστου 2023

Στο φως

Ήρθες αργά
Τα βήματα σου μικρά κι αθόρυβα
σαν το ανεπαίσθητο αεράκι του Ιούνη
Ήρθες αργά
Στάθηκες στην πόρτα 
Κι εγώ δεν είχα ούτε νερό να σε φιλέψω
Ήρθες αργά
Τα μάτια μου αβέβαια σε έψαξαν 
Σαν μια εικόνα που γνωρίζουν 
Μα δεν θυμούνται να αγαπούν
Στεκόσουν εκεί 
Με το κρανίο σου και απ' όλα
Κοίταζες μέσα
Και σκέφτηκα όλα τα λουλούδια που μαράθηκαν 
Και όλα τα φρούτα κομμένα στο πιατάκι 
Που σάπισαν
μέχρι να 'ρθεις
Διέσχισα το δωμάτιο τάχα να σ' αγκαλιάσω 
Μα εσύ πιο γρήγορα άπλωσες τα χέρια προς το μέρος μου
Αργά τα γνώριμα σου χέρια
Οι άκρες των δαχτύλων σου 
Ο χειμώνας που μας ρήμαξε
Μας έγδυσε μας άφησε κενούς
Απέφυγα το βλέμμα κι αφέθηκα στο άγγιγμα 
Κρύβοντας κάτω από τα ρούχα μου μια άνοιξη γεμάτη υποσχέσεις
Εσύ ήθελες το καλοκαίρι μου
Τα μικρά κενά ανάμεσα στα δόντια σου και τους μηρούς μου τώρα άνθιζαν παχιές λωρίδες φως 
Σαν ένας άλλος Αιγύπτιος θεός υψώθηκες μπροστά μου 
έτοιμος να χαρίσεις τη ζωή ή να δικάσεις
Τα χέρια μου ψηλαφιστά βρήκαν τις πιο μικρές σου εκδορές
Σε αυτή τη διακοπή του δέρματος σου 
Έχωσα τα νύχια μου βαθιά
Να μπω μέσα στα κόκκαλα σου, κάτω από τους τένοντες και μέσα απ' τις συγχύσεις 
Κάτω απ' όλον τον ιστό που σε κρατά όρθιο μπροστά μου 
Βαθιά μέσα στα ζωτικά σου όργανα 
Και πέρα απ' αυτά
Γιατί ζηλεύω κάθε τι που φέρεις μέσα σου 
Ζηλεύω τη καρδιά που έχεις τόση ανάγκη την παλμική της κίνηση 
Ζηλεύω το στομάχι, το συκώτι και τα σπλάχνα σου
Σπλάχνο μου
Ένα ρυάκι αναβλύζει από την κλείδα σου
Και εγώ που έζησα πέντε αιώνες ξηρασία 
Νιώθω πως θέλω όλο να το πιω μα δεν θα φτάσει 
Να ξεδιψάσει ο λαός και οι βασιλείς μου.

Artwork: Δημήτρης Μαρίνης